1. A1. Managementul proiectului și monitorizarea activităților
Rezultate: Managementul proiectului realizat; indicatori atinși (100%)

2. Lansarea proiectului
Rezultate: 2 conferințe de lansare desfășurate în Liești și Ditești, Prahova, 100 participanți, 100 mape personalizate distribuite, 100 pliante distribuite, 100 pixuri personalizate distribuite, 100 agende personalizate distribuite (100%).

3. Informare și publicitate:
Rezultate: Informarea directă a 1400 de persoane prin deplasarea echipei de experți în teritoriu (școli din comunele și satele județelor Galați și Prahova). 1 grafic deplasare experți, 1310 persoane informate, 1310 mape distribuite, 1310 pixuri distribuite, 1310 pliante distribuite. 1 clip publicitar tv , 4 bannere amplasate (100%).

4. Identificarea și selecția grupului țintă.
Rezultate: 1310 de persoane identificate, 1310 dosare personale, 1310 fișe înscriere. 1310 FIGT, 800 declarații pe propria răspundere accept părinți pentru participarea copiilor la activitățile proiectului, 800 adeverințe elevi înmatriculați în sistemul de învățământ, 1 bază de date grup țintă formată. (100%)

5. “Șansa este de partea ta” - program flexibil de educație de tip “a doua sansa” pentru 220 persoane care la finalul cursului vor fi certificați cursanții care au absolvit.
Rezultate: 2 registre matricole completate, 11 cataloage completate, 11 grupe constituite (20 pers/grupă), 11 condici de prezență , 11 scheme orare, 11 planificări calendaristice., 220 de persoane instruite cf ORDIN Ministru MEN nr. 5248/31.10.2011 privind aplicarea programului “A doua șansă” (ADS), 220 persoane certificate (100%).

6. “Cu calculatorul vedem viitorul” - organizarea a 3 sesiuni de inițiere TIC.
Rezultate: 90 persoane inițiate în TIC, 90 persoane certificate (100%).

7. “Școala deschide calea – cheia este la tine” - campanii de creștere a gradului de conștientizare în rândul elevilor și al părinților
privind importanța școlii.
Rezultate: 800 de elevi participanți la traning, 200 de părinți participanți la traning. 80 traininguri organizate (100%).

8. Derulare program de sprijinire a celor cu risc de abandon într-un regim de “Școala după școală”.
Rezultate: 400 elevi participanți la programul “Școala după școală” (100%).

9. “Ai carte, ai parte” servicii de orientare, consiliere și asistență educațională pentru elevi.
Rezultate: 800 elevi participanți la servicii de orientare, consiliere și asistență educațională (100%).

10. “Școala părinților” - servicii integrate de consiliere pentru părinți.
Rezultate: 200 părinți participanți la servicii de orientare, consiliere și asistență educațională.

11 “Școala pentru școală” - crearea a 3 „Școli de duminică”.
Rezultate: 150 elevi participanți la activități extrascolare, cât și activităților de sprijin pentru aprofunadarea cunoștințelor care au constat: în meditații, discuții de grup pe teme școlare, jocuri și concursuri în care se valorizează cunoștintele dobândite la școală.

13. Diseminarea informației și promovarea rezultatelor
Rezultate: 3 conferințe de închidere a proiectului; 100 invitații, 100 participanți, 100 Ghiduri de diseminare a rezultatelor proiectului, 100 mape personalizate distribuite, 100 pliante distribuite, 100 pixuri personalizate distribuite, 100 agende personalizate.

1. Managementul proiectului şi monitorizarea activităţilor: formarea cadrului organizatoric, monitorizarea activitatilor, raportarea rezultatelor, achiziţii
2. Lansarea proiectului
3. Informare si publicitate
4. Identificarea, selectarea grupuluiţintăsi realizarea bazei de date.
5.“Sansa este de partea ta” - program flexibil de educatie de tip“a doua sansa”. Vor fi instruite si certificate 220 de persoane cf ORDIN Ministru MEN nr. 5248/31.10.2011 privind aplicarea programului A doua sansa” (ADS).
6. “Cu calculatorul vedem viitorul” - organizarea a 3 sesiuni de initiere TIC.Se vor desfasura in paralel 3 cursuri de initiere TIC pentr 90 de persoane.
7. “Scoala deschide calea – cheia este la tine” - campanii de crestere a gradului de constientizare in randul elevilor si al parintilor privind importanta scolii. Activitatea se adreseaza unui număr de 1000 persoane.
8. Derulare programde sprijinire a celor cu risc de abandon intr-un regim de“scoaladupa scoala”esteadresatunui număr de 400 de copii..
9. “Ai carte, ai parte” - servicii de orientare, consiliere si asistenta educationala pentru elevi. Vor fi furnizate de servicii de orientare, consiliere si asistenta educationala individuala si de grup unui număr de 800 elevi.
10.“Scoala parintilor”- servicii integrate de consiliere pentru parinti .Vor fi oferite servicii de parenting, de educatie si de protectie sociala precum şi sustinerea a 200 de părinţi in vederea înbunătăţirii abilităţilor individuale de a facefaţărolului de părinte.
11. “Scoala pentru scoala” - crearea a 3 „scoli de duminica”, in cadrul cărora vor beneficia de asitenta un numar de 150 elevi cu risc de abandon.
12. Auditul proiectului
13. Diseminarea informaţiei şi promovarea rezultatelor. Promovarea rezultatelorproiectului se va face intr-o conferinta de presa de inchidere, distribuire gratuita a ghidului informativ si a materialelor de promovare participantilor - mape de lucru, pliante.

FONDUL SOCIAL EUROPEAN

Titlul programului : „Oportunități integrate de diminuare a părăsirii timpurii a școlii”

Axa Prioritară 2: „Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii”

Domeniul Major de Intervenţie 2.2.: „Prevenirea şi corectarea părăsirii timpurii a şcolii”

 

“Impreuna pentru o noua sansa”

POSDRU/188/2.2/S/156009

 

Perioada de desfășurare a proiectului este de 6 luni, respectiv 02.07.2015 – 31.12.2015

Valoarea totală: 4.366.755,00 lei

Asistența financiară nerambursabilă: 4.279.003,00 lei

Contribuție proprie: 87.772,00 lei

 

GRUPUL ȚINTĂ se constituie din :

  • 800 elevi cu risc de părăsire timpurie a şcolii;
  • 200 Părinţi/tutori ai elevilor cu risc de părăsire timpurie a şcolii;
  • 50 Persoane care au părăsittimpuriu şcoala;
  • 260 Persoane care nu au absolvit învăţământul obligatoriu.

Obiectivul general al proiectului este prevenirea și remedierea/ corectarea fenomenului de părăsire timpurie a școlii în Regiunile de dezvoltare Sud-Est și Sud-Muntenia prin reintegrarea în programe de educație de t ip “A Doua Șansă” și prin implementarea unui program pentru prevenirea fenomenului de părăsire timpurie a școlii, ambele vizând nivelul educaționale ISCED 0-2.

Efectele pozitive pe termen lung ale proiectului pentru regiunile sus-amintite sunt: facilitarea accesului grupurilor vulnerabile la educație, scăderea absenteismului cursanţilor și a fenomenului de abandon al studiilor, creșterea procentajului elevilor care finalizează învățământulobligatoriu, creștereaniveluluideinstruirealpopulației din regiunile amintite, dezvoltarea capitalului uman și crearea de oportunități sporite pentru participarea viitoare a membrilor grupului țintă la piața muncii, creșterea șanselor persoanelor defavorizate și incluziunea lor socială, cu efecte pozitive asupra dezvoltariidurabilearegiunilor.

Proiectul vizează atingerea a două obiective specifice, după cum urmează:

Obiectiv specific (OS) 1:

Remedierea fenomenului de părăsire timpurie a școlii în Regiunile de dezvoltare Sud-Est și Sud- Muntenia prin reintegrarea în programe de educație de tip“A Doua Șansă” a 310 persoane defavorizate care au părăsit de timpuriu școala și/sau persoane care nu au absolvit învățământul obligatoriu (în special din cadrul grupurilor vulnerabile: populația rromă, persoanele din mediul rural, alte categorii de grupuri vulnerabile) dintre care minim 245 persoane vor absolvi programe de educație “A Doua Șansă” pe parcursul derulării proiectului.

Obiectiv specific (OS) 2:

Prevenirea fenomenului de părăsire timpurie a școlii prin conștientizarea, consilierea, orientarea și sprijinul acordatunui grupformat din 800 de elevi defavorizati cu risc de părăsire timpurie a școlii și 200 de părinți ai unor astfel de elevi, astfel încât din cei 800 elevi minim 700 vor continuasă frecventeze studiile la datafinalizării proiectului.

GRUPUL ȚINTĂ se constituie din :

  • 800 elevi cu risc de părăsire timpurie a şcolii;
  • 200 Părinţi/tutori ai elevilor cu risc de părăsire timpurie a şcolii;
  • 50 Persoane care au părăsittimpuriu şcoala;
  • 260 Persoane care nu au absolvit învăţământul obligatoriu.

A.1: Managementul proiectului și monitorizarea activităților asigurate.
A.2: Lansarea proiectului:
A.3: Informarea directă a 1.400 de persoane din cele 2 regiuni de implementare.
A.4: 1.310 de persoane identificate, din care; 800 elevi cu risc de părăsire timpurie a şcolii; 200 Părinţi/tutori ai elevilor cu risc de părăsire timpurie a şcolii; 50 Persoane care au părăsit timpuriu şcoala; 260 Persoane care nu au absolvit învăţământul obligatoriu.
A.5: “Șansa este de partea ta” - program flexibil de educație de tip “a doua șansă” pentru 220 persoane.
A.6: “Cu calculatorul vedem viitorul” - organizarea a 3 sesiuni de inițiere TIC pentru 90 persoane.
A.7: “Școala deschide calea – cheia este la tine” - campanii de creștere a gradului de conștientizare: 800 de elevi și 200 de părinți participanti.
A.8: Derulare program de sprijinire a celor cu risc de abandon într-un regim de“școală după școală” pentru 400 elevi participanți.
A.9: “Ai carte, ai parte” - servicii de orientare, consiliere și asistență educațională pentru elevi 800 elevi consiliați.
A.10. “Școala părinților” - servicii integrate de consiliere pentru părinți. 200 de părinți consiliați.
A.11: “Școala pentru școală” - crearea a 3 „școli de duminică” pentru 150 elevi participanți.
A.12: Audit financiar.
A.13: Promovarea şi diseminarea rezultatelor: