În cadrul proiectului Împreună pentru o nouă șansă !POSDRU/188/2.2/S/156009
Programul, saptamanal este urmatorul:
a) ore pentru sprijin în efectuarea temelor, activităţi remediale, de aprofundare: programul va fi flexibil se vor face in timpul saptamanii cate 4 ore functie de programul elevilor care beneficiaza de acest program si intre 4 - 6 ore sambata si duminica.
b) ore de training – acţiuni de orientare în vederea prevenirii şi combaterii abandonului școlar, în vederea creşterii nivelului de motivare, a stimei de sine, a relaţionării cu alte persoane etc
- 1 ora/grupa de 12-13 elevi
d) ore de consiliere şcolară - însușirea de noțiuni de dezvoltare durabilă (protecția mediului), educaţie civică, egalitate de șanse, egalitate de gen, nediscriminare, dezvoltarea unor abilităţi de viaţă (comunicare, socializare, adaptabilitate, lucrul în echipă etc), dezvoltare personală.
- 1 ora/grupa de 12-13 elevi
e) ore de consiliere specifică, destinate părinţilor/tutorilor/reprezentanţilor legali ai elevilor participanți la programul SDS, cu scopul de a crește gradul de implicare a acestora în viaţa şcolii şi pentru a îmbunătăţi relaţia copil-părinte-şcoală
- 1 ore/grupa de părinţi (grupa părinţi = părinţii celor 12-13 elevi din grupa SDS)
Perioada de implementare a programului de educaţie remedial-preventivă de tip „Şcoala după şcoală” finanţat în cadrul proiectului „ Împreună pentru o nouă șansă !” va respecta structura perioadei de implementare a proiectului.
Perioada de implementare va fi iulie 2015 – decembrie 2015.
În organizarea programului vor fi îndeplinite următoarele cerinţe ale managementului fizic:
a. mediul oferit copiilor va fi curat, sănătos şi orientat către nevoile lor;
b. spaţiul destinat programului Şcoala după şcoală va fi dotat cu materiale educaţionale astfel încât să ofere o varietate de opţiuni în învăţare şi recreere, potrivite cu nevoile elevilor şi nivelul lor de dezvoltare;
c. spaţiul va fi organizat pe arii de activitate care să le ofere elevilor oportunitatea de a citi, de a utiliza computerul, posibilitatea de a lucra individual, în grup/pereche, de a-şi dezvolta abilităţile specifice, de a realiza proiecte individuale sau de grup, de a desfăşura activităţi recreative, de a îndeplini responsabilităţi, de a crea sentimentul apartenenţei la comunitatea grupului.
Experţii activităţi didactice care implementează Programul de educaţie remedial-preventivă de tip SDS în cadrul proiectului „ Împreună pentru o nouă șansă !POSDRU/188/2.2/S/156009 vor colabora cu învăţătorii şi profesorii care predau la clasele din care provin elevii-grup ţintă şi vor avea acces la documentele de planificare şi evaluare realizate de aceştia pentru a cunoaşte foarte bine activităţile ce se desfăşoară sub îndrumarea lor, nevoile elevilor şi pentru a-şi implementa activităţile din program în acord cu acestea.
Programul va fi flexibil, se va desfăşura în spaţiul pus la dispoziție de unitatea școlară, în spaţii informale, în laboratorul de informatică, pentru activitățile de inițiere și cunoaștere a utilizării calculatorului, cu toţi elevii grupei sau diferenţiat, în funcție de tema/activitatea propusă sau impusă de nevoile individuale sau ale grupului.